2012-07-28

Badet

Jag önskar så att jag kunde visa er den fantastiska synen av en naken Fredrik som simmar runt runt i sjön medan spöregnet öser ner och åskan mullrar ovan oss i den svarta himlen. Fredrik som är lite (!) av en badkruka vägrade att gå upp ur sjön utan simmade och njöt och simmade och simmade och regnet bara tilltog. När blixtarna närmade sig Skärholmen fick jag tillslut ryta till och då lommade han sakta upp ur sjön med ett underligt uttryck över ansiktet, ett behagligt, harmoniskt sken lyste från hans ögon. Som om han hade simmat runt med vår Herre och småpratat en stund.

Jag har alltså ingen bild tagen på denna underliga syn men det var en vacker men som sagt en smula besynnerlig bild vill jag meddela.

Istället får ni en av de få fotade bilderna som jag har i min mobil från den senaste veckan. Det är en Magnus som ligger i en hängmatta och latar sig.

Nu har himlen ljusnat till sig och en regnbåge har rest sig över sjön. Det måste betyda att solen är tillbaka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar