2013-01-16

Barndomsmat

Hemma hos min familj under min uppväxt förekom ingen snabbmat. Vi åt aldrig pizza eller hämtmat av något slag. Inte heller fick vi makaroner, mamma scans köttbullar, gorbys piroger eller annan god halvfabrikatsmat som mina kompisar fick hemma hos sig. Det lyxigaste jag visste var att få komma hem till någon kompis och få äta tekakor med påläggskorv eller skinka. Hemma hos oss åt vi hembakat filmjölksbröd eller knäckebröd med ost.

Men ibland lite då och då kunde mor få för sig att faktiskt laga till lite halvfabrikat. Då fick vi vegetariska vårrullar och oj vad jag älskade det!

Idag blir det barndomsmat, vårrullar med ris och grönsaker. Så gott!

1 kommentar:

  1. Åh jag kommer också ihåg vårrullarna!! Och så minns jag någon form av hårt bröd som var starkt.. Det var alltid lite spännande att äta hemma hos er:) blev så nostalgis av ditt inlägg fina barndom:)

    SvaraRadera