2011-12-07

Massa paket med bud

Idag har jag fått paket, gu va kul!

Först mötte jag upp Anna Enge som så snällt har hämtat hem
mina Rituals-varor i Stockholm som Anna Folke smugglade hem åt mig från Bryssel. Eller jag kanske inte så borde skriva smuggla eftersom hon jobbar med tull och kanske kan råka illa ut om jag skriver så, så förlåt jag tar tillbaka, Anna hjälpte mig att transportera vätskor till Sverige eftersom burkarna var över 100ml och jag var för lat och snål gör att checka in min väska. Så, det var väl ok Anna? Tack för hjälpen iallafall.

Jag köpte iallafall en ny saltscrub och en flaska badskum i Bryssel från kedjan Rituals som Carro är helt galen i. Jag återkommer med recention när jag provat grejerna, men det ska mycket till om de ska mäta sig med mina Sabon-flaskor. Men som sagt, jag ska strax ta ett bad och götta till mig lite så får vi se.

Paket var det. Klockan 17.22 rullade dagens andra paket in på perrongen. Min ömma moder hade skickat en kollega med hembakat surdegsbröd och ett par röda fina ljusstakar som hon tyckte vi skulle ha.

Ljusstakarna är såhär fina och brödet var gudomligt med en klick smör och en skiva cheddar på. Det kunde jag faktiskt få unna mig efter ett bodypump-pass samt en timme och tjugeminuters lång powerwalk.

Nu ligger jag i soffan och är sådär gött nöjd med mig själv. Fin dag det blev ändå.

Strax bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar