2010-11-10

Mat-rån

Idag på lunchen blev jag bestulen. På min lunch. Ganska ovanligt va. När jag skulle hämta min matlåda från kylen vid lunchtid var den borta. Det låg dock en likadan matlåda som jag hade tagit med mig men inuti låg en stor hög spagetti och den tillhörde ju verkligen inte mig. Så jag kilade bort till lunchrummet för att se om någon hade tagit fel burk av misstag. Och då tog jag tjuven på bar gärning kan man säga. Där satt nämligen min kollega och gnagde i sig mina fläskkarréer och mumsade på min vitkålssallad så det stod härliga till.

Hon påstod sen att hon hade trott att köttet var hennes. Jag vet inte hur andra är men jag brukar alltid minnas vilken mat jag har med mig till jobbet. Jag tror helt enkelt hon tyckte min mat var godare än hennes egna trista spagetti och stal min. Dock fick hon sona för sitt brott och blev tvungen att bjuda mig på lunch i matsalen (efter att hon försökt byta bort sin spagetti men den lätte gick jag inte på) så jag passade på att ta dagens special i matis (den lyxiga och dyrare rätten) som idag var rödspätta med smörstekta champisar och pepparrotssmör = Äntligen.

Jag vet ju att alla är avundsjuka på min goda LCHF-mat men jag trodde inte att det var så illa. Man får hålla hårt i sin mat om man inte vill äta spagetti.

1 kommentar:

  1. Hahaha, go Kaka! Ingen ska fan få sno din mat. Vilken jäkel!

    SvaraRadera