2011-06-22

Det där hade jag helst sluppit se

Eiuuu. Sitter i godan ro och googlar lite recept till midsommarlunchen med teven i bakgrunden och råkar titta upp eftersom någon skriker som en vildvettig på teven och vad ser jag?? Jag stirrar in i ett vidöppet kvinnosköte som är totalvidgat och är i full fart att försöka trycka ut ett helt bowlingklot. Rätt in i mutti! Är nu på allvar rädd att jag är traumatiserad för resten av mitt liv. Kanske måste ta upp detta i terapi.


Herregud, får man visa sånt på TV utan att varna först? Får man överhuvudtaget ens visa själva bäbis-utklämmandet från mutti under bästa sändningstid? Det har verkligen blivit råpoppis att visa bäbis- och BB-program på TV. En unge i minuten och Vi ska ha barn och Livet på BB och Förlossningsakuten och allt vad de nu heter. Jag skriker varje gång jag råkar zappa förbi en förlossning och byter snabbt kanal (den här gången hade jag dock sinnesro att knäppa en bild med ajfånen först, hehe) Men finns det verkligen ett sån´t sug att se på när främmande kvinnor lider sitt livs största smärtkval och ska föda barn? Och kom inte och säg att det är vackert för det är det inte. Hujedanemej, jag är helt darrig.

När jag ändå är inne och skriver så kan jag ju passa på att säga att tjejhelgen i Dalsland var superb. Jag har dock inte frågat tösera om lov att lägga ut några bilder så här kommer ett par som ändå ligger på facebook så det borde vara lugnt. Hade önskat att jag kunde lägga ut bastubilderna från 04.00 am fredag natt men om jag gör det så lever jag inte imorgon så tyvärr kan jag inte bjuda på dessa. Det blev en eller annan show om jag säger så.


En dalsländsk sjöman och en kvinnlig näcken med blommor i håret önskade tjejerna välkomna i ösregn.


Skön(?)sång i vår Herres vilda trädgård


Den dalsländska sjömannen. Vi var alla lite rädda för honom.



Glädje och skoj i goda vänners lag.

Nu blir det bubbelbad. Hepp hepp (det nya blogg-uttrycket)

3 kommentarer:

  1. Jag Karra, jag älskar att se förlossningstv!! Det är ju underbart att se när de små bebisarna kommer :) Och inte har jag blivit mättad av mina egna förlossningar heller. Dagen efter Märta föddes satt jag bänkad framför En unge i minuten och ville göra om det...haha
    Puss och glad midsommar från Tild

    SvaraRadera
  2. Själv undrar jag var alla dessa mödrar kommer ifrån som VILL visa upp sig i TV när man föder.. hade jag ALDRIG gjort.. märkligt! Håller med dig Karin, alldeles för mkt förlossningsprogram på tv. Jag vill gärna föda fler barn men är absolut inte sugen på att se när andra föder sina barn!

    Hej hopp

    SvaraRadera
  3. Kunde väl tänka mig att du Tildis gillar´t! Du är ju en sucker för barnafödande :-) Glad midsommar! Längtar efter att få träffa familjen Olsson/storm snart!!

    Linda, om du hade ställt upp på forlossningsTV så lovar jag att jag hade kollat! Ses imorn!

    //Karra

    SvaraRadera