2011-06-29

Räven

Har fått påtryckningar från vänner och bekanta angående att rävajäveln fortfarande lever, ni förstår inte varför räven är och hälsar på i stugan när jag så nyss som i mars dräpte honom med mina bara händer typ. Okej, så här ligger det alltså till: Jag har inte dödat räven, han lever och härjar som vanligt. Jaktlyckan var inte sanning, det var bara ljug. Det bisarra att JAG skulle mördat en räv är skoj. Tänkte att det kunde vara kul att låtsas att mormors gamla rävpäls fån kriget 1945 var Räven i stugan. Jag hängde honom runt halsen och knäppte en bild. Bra humor på bloggen tänkte jag. Men kanske gick det inte riktigt fram.

Men det är roligt att ni på riktigt trodde att hade dödat räven, flått av pälsen på´n och gjort en halsduk av honom. Kul! Jag är smickrad.

Bjuder på ett litet bildspel på rävens besök i stugan sist.

Räven har fått vittring på något smarrigt


Sniff sniff... människokött... Mmmm...


Titta, vilka smarriga stycken. Undra vem jag ska äta först?


Gött det ska bli me mat. Schlick


Attack!


Som tur var klarade vi oss denna gången. Den dalsländska sjömannen tog fram sin krok och drämde till honom så att han sprang till skogs.

Visst påminner han lite om en varg när han gick till attack?

2 kommentarer:

  1. Jag tror dig! Hörde Carro berätta om räven! Och det ser ut som en varg tycker jag! Usch!!!

    SvaraRadera
  2. Tack, äntligen någon som tror mig! Han är riktigt otäck. /Karin

    SvaraRadera