2011-07-13

Brown sugar

Idag har jag varit på en skönhetssalong och gjort en Brun-utan-sol-dusch. Det är så fantastiskt egentligen, att man kan vara blek och ful och tjock och sen kan man gå in i en dusch, spruta lite gojs och vips är man brun, snygg och smal.

Fast det är inte alls sant att jag gick in i en dusch, sprut sprut och sen var det över. Jag beställde nänmligen en airbrusch tanning vilket innebar att en kvinna (flicksnärta med attityd i mitt fall) duschade mig manuellt med en maskin.

Jag blev ombedd att gå in i ett vanlig duschrum och klä av mig. Jag trodde att man skulle få låna sådana där minimala papperstrosor så jag hade tagit på mig de största Bridget Jones-trosorna min garderob hade att erbjuda. Dock förklarade den lilla flicksnärtan att de visst inte hade något papper att låna ut, så för att undvika en ful tanttrosbränna så valde jag att köra spritt språngande.

Först fick jag vackert stå och vänta, naken förstås, i en dusch i 20 minuter eftersom den lilla flicksnärtan skulle ta hand om sina kunder ute i butiken. Till slut kom hon tillbaks med något som såg ut som en dammsugare. Jag bad henne ta det lite försiktigt med ansiktet eftersom jag inte vill vara för brun i fejjan men då fnös hon bara och förklarade med mästrande attityd att jag endast skulle sitta på min plats och hålla käften. Eller hon sa inte exakt så men jag uppfattade ungefär på det viset.

Sen beordrade hon mig att "sträcka ut alla mina veck" och att sära på benen så att låren inte gick ihop (då måste man som ni förstår sära en hel del). Därefter satte hon igång och spruta. Och vad hon sprutade sen! Hon gick loss järnet och jag kände mig som en fängelsefånge som blev sanerad så där som de blir på film ni vet. Jag såg ut som fan, smutsig och blöt och ställde mig in på att gå i burka de kommande dagarna.

Tillslut var hon klar och mästrade vidare med sin lilla flicksnärtattityd och befallde mig att stå exakt still i 10 minuiter, och absolut inte böja mig så att det bildades några veck på min kropp. Hon kom in då och då och anklagade mig för att jag stod fel och skulle skärpa mig (återigen, hon sa inte exakt så men typ)

Dravel dravel dravel, jag vill egentligen bara komma fram till att sprutandet gick bra, jag såg ut som en svettig och smutsig uteliggare när jag gick därifrån. Men nu... Nu så sörrni. Nu börjar det arta sig. Jag är visserligen lite prickig här och var och min mus har aldrig någonsin tidigare varit så mörk, men jag börjar bli brun som aldrig förr. Maxat resultat uppnås efter 12 timmar.

Här ser ni mig FÖRE, osminkad, okammad, ofixad och ganska ful:



Här ser ni mig 4 timmar EFTER, fortfarande osminkad, okammad och ofixad men lite brunare och lite snyggare:



Imorgon mina vänner, imorgon... Då går jag på semester med gyllene hud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar