2011-08-09

Imorgon börjar jag jobba igen

Och hur har jag tillbringat min sista dag av ledighet?

Jag hade tänkt smyg-för-jobba lite hemifrån, ta en promenad på stan, tvätta all min semestertvätt, sortera skafferiet och rensa ut lådor samt ta en riktigt lång och svettig löprunda, därefter måla naglarna och göra mig fin och redo för min jobb-höst. Det var min plan.

Gjorde jag det då?

Åh nej, det gjorde jag ju verkligen inte. Jag gjorde inget av ovan nämnda aktiviteter. Jag har legat raklång på rygg i soffan hela dagen och läst en hel bok. Från pärm till pärm, sträckläst 402 sidor med endast ett par kiss-pauser och ett eller annat break till kylen för att fylla upp magsäcken.

Det härliga är att jag inte mår det minsta dåligt över detta. Jag känner mig snarare lite lyxig. Jag älskar att slösa bort en dag då och då på att bara ligga och göra ingenting.

Synd bara att jag kommer komma till jobbet imorgon med smutsiga kläder och naglar som ser ut att ha varit i krig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar