2011-08-23

Tyskungen



Sitter och kollar på en video på min brorson från häromveckan och jag måste bara visa er den söta lilla plutten.

Eftersom lille Rasmus hade tjatat i två dagar om att få gå och titta på kossorna tog jag och mamsen med honom på en tur till kohagen en kväll. Oerhört spännande tyckte lillkillen.

Hör ni vilken fin blandning av svenska och tyska han pratar?

"Kossa, komst du hit?"

Det var stundtals en pärs kan jag säga, att förstå hans lilla blandspråk. Jag fick gräva djupt i min tyska ordförråds-grotta från gymnasiet för att hänga med.

Rasmus: "Kåårrrin (med tysk skårrning på R:n), Willst du mit mir an die gunga leka?"

Jag: Jaaaa, du kleine söta deutsche unge, das will ich verkligen jättegern.

3 kommentarer:

  1. Tyskungen låter inget vidare :) Så söt han är!

    SvaraRadera
  2. Kan inte se filmerna! Vill se tyskungen! Det är det sötaste som finns med barn som blandar två språk.

    SvaraRadera
  3. Försök kolla på din dator? Jag kan inte heller kolla på Iphonen nämligen. Han är så go så go!

    SvaraRadera