2011-08-06

Min present till en 2-åring

Idag har jag åkt till Dalsland för att hälsa på min bror och hans fru och lilla Rasmus som är på besök från Tyskland. Jag hade lite bråttom till bussen och kom på att jag inte köpt någon present till lillen så jag for in på pocket shop och rafsade till mig en bok som såg lite lagom svår ut för en 2-åring. Den hette 'Kenta och barbisarna'

Här följer ett utdrag ur boken:

"Så leker dom krig.
Kenta fixar en pangare.
- SKA JAG KNIVA DIG MED LASERKNIVEN! skriker Anton.
- Fy på dig, säger fröken. Inte så.
Men dom krigar bara vidare.
Tillslut krigar dom ner några småungar och sen är det vila."

Ögonblicket då jag lämnade över min gåva till småbarnsfamiljen var inte ett av mina stoltaste.

Förvåningen i deras blick när de började läsa sagan?

Mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar