2011-10-29

God lördag

I födelsedagspresent fick jag ett presentkort på den här inredningsbutiken i riktig shabby chic anda. Jag och sambo var där idag och jag blev upphetsad bara jag klev in genom dörren. Det rann i shoppingtarmen som man säger. Ser ni?

Sen torkade jag dock till på en sekund eftersom butiksinnehavaren stod redo och välkomnade mig med en redig utskällning för att jag fotat hennes prylar utan att fråga. Hon trodde att jag var en spion utsänd för att spionera på hennes eh... grejer antar jag? Oklart vad jag skulle spionera på kan jag tycka, men strunt samma, vi redde iallafall ut det lilla missförståndet efter att jag lite nervös och svettig förklarat att jag inte var en spion utsänd för spionage utan bara var ute efter lite inspirationsfoton.

Nåväl, jag köpte tillslut ingenting eftersom stämningen i butiken var ganska spänd (det var bara vi där) så jag får nog bege mig tillbaka en annan dag och shoppa mig våt.

Vi har också vart på Hus&hem-mässan idag. Även detta år kom vi hem med korv. En hel kasse faktiskt. Vildsvin och andra vilda djurkorvar. Kul.

Snart ska jag träffa Carrosen som varit i Kina i evigheters evighet.

Lördag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar