2011-10-31

Bra måndag

Jag avskyr söndagar och även måndagar för det mesta och så har det varit sedan jag var tonåring. Speciellt söndagen gör mig oförmögen att njuta av livet. Jag hittar sällan energi till att göra roliga saker, jag vill helst inte träffa folk, jag vill inte prata i telefon, inte träna, inte tvätta och städa, oftast heller inte ens bada badkar (!) Försöker mest döva och förtränga med TV-serier och film. Och det blir ofta hämtmat eftersom jag aldrig har energi och lust till att laga mat. Söndag är ett nödvändigt ont. En deppdag. Känslor som kommer upp till ytan och inte sällan brukar jag gråta en skvätt. Måndag följer lite av söndagens anda och brukar heller inte vara en dag för glädje och roliga aktiviteter.

Idag har dock varit en bra måndag och jag mår riktigt gött faktiskt.

Kanske beror det på att:

Jag fick en timmes längre sömn imorse. Jag älskar dagen då vinterid infinner sig. Tänk om man kunde få en timme gratis lite oftare.

Jag efter jobbet blev välkomnad av en doftande nystädad lägenhet, har lagat middag och ska nu kolla på måndagsfilm med love.

Dessutom har jag och Emma bokat resa till Stockholm för att hälsa på Bäckis och Anna!

Och snart är det tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar