2011-11-01

Tipsdags!

Idag känner jag mig gladlynt och godhjärtad och tänkte därför bjuda er på lite random tips:

1. Jag har upptäckt ett tapasställe som serverar superba tapas på Övre Husargatan. Vino Tapas heter det. Tipselitips.


En himmelsk tallrik med kockens allra bästa tapas, speciellt utvalda just till mig.

2. Eftersom alla mina blommor vissnar en efter en så har jag köpt hortensior på stjälk som jag torkat och placerat i några överblivna krukor. Torkade plantor vissnar garanterat inte. Vissningsfri garanti. Tipselitips. Om ni tycker att det är fint alltså. Annars behöver ni inte köpa hortensior.


Pryd ditt hem med torkade hortensior, placera i en gammal vas och ställ i fönstret eller på kökshyllan.

Men för guds skull köp hortensior på stjälk och inte i kruka. Kruka funkar inte alls.


3. Ett annat tips är att traska upp på en gammal vind och leta reda på ett tråg från det gamla bondesamhället. Så här skulle det kunna se ut.


Tvätta, slipa och måla tråget vitt och vips har ni ett trevligt kärl att baka kornmjölsbröd i eller varför inte tjärna lite mjölk?


Jag kan dock rekommendera er att fylla 30 och låta era vänner fylla det med presenter. Det är nog mitt bästa tips faktiskt.



Sådär, det var dagens tips. Håll till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar