2011-11-05

God morgon!

Vaknade i hyfsad tid imorse. Älskar som ni vet att vakna utvilad på lördagmorgonen med känslan av att hela dagen ligger framför ens fötter och man har alla möjligheter öppna. Äter frukost i soffan framför Nyhetsmorgon och njuter i fulla drag. Funderar på vad jag verkligen känner för att hitta på denna lediga dag. Kanske ska ta en löprunda, hänga med Malin ner på stan... Ska suga på karamellen lite till... Åh va skönt det är att inte stressa.

Reprisen av idol börjar på TV4. Fastän det inte är mer än ett halvt dygn sedan som jag såg programmet sitter jag kvar i soffan. Kommer ihåg varenda replik. Känner mig handlingsförlamad. Fred sticker iväg på innebandymatch och jag tänker att nu ska jag också ta mig i kragen och börja dagen på riktigt. Inget händer. Klockan är nu 12.30 och den härliga känslan i magen övergår sakta i stress över att timmarna går och att lördagen sakteligen börjar passera.

Snart snart snart ska jag. Börja med en
Löptur kanske?

Ska bara se klart på Robins framträdande först. Kanske måste kolla på Moa också, hon var ju härlig och bra. Men efter det, efter idol så ska jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar