2013-02-20

Jag bor ihop med Alfons Åberg

Det här är är syner jag möter i mitt hem i vardagen.

I badrummet ligger en isärmonterad barnvagn.

I köket ligger en omkullvält stol.

Varför?

Förklaringen jag får av min kille när jag frågar varför det ligger 14 skruvar runt handfatet och 4 hjul i badkaret är att han har monterat isär vagnen eftersom han har tänkt att någon gång i veckan åka och köpa hjulfett för att fetta av gångjärnen. Och det är ju jättebra förstås, jag har bara lite svårt att begripa varför man inte köper hjulfettet FÖRST, innan man monterar sönder vagnen och låter den ligga runt i badrummet några dagar.

Förklaringen jag får av min kille när jag frågar varför det ligger omkullvält stol på köksgolvet är att han har lagt den där för att han ska komma ihåg att limma ihop en spricka i stolsryggen när han kommer hem från jobbet i eftermiddag.

Sen kan man kanske tycka att det vore enklare att sätta en reminder på telefonen. Visst kan man det.

Särskilt eftersom påminnelsen inte verkar fungera särskilt bra. Nu är det kväll och min kille är o kollar på fotboll hos en kompis och på köksgolvet ligger fortfarande en omkullvält stol.

Men "Jag gör det sen"-mentaliteten är ju också ett motto att leva efter. Lite manjana manjana sådär.

Jag älskar det INTE.





4 kommentarer:

  1. Ha ha, jag skrattar så jag kiknar!! Sjukt roligt :) Ska bli spännande o höra hur allt går till när väl lilla bebisen är på plats :)

    Kram på er båda!
    //Lindseyz

    SvaraRadera
  2. Hahaha känner igen det där med påminnelser men min man brukar nöja sig med att lägga ett lypsyl på golvet. Underbart!

    Malla

    SvaraRadera
  3. Ha ha haaaa jag dör va roligt!!!! Fastän ni hade berättat om detta innan så skrattar jag sjukt mycket :-) Fredrika

    SvaraRadera
  4. Jag älskar bilden på stolen..ha haa!! Fredrika

    SvaraRadera