2013-02-28

Mammagruppen

Idag har jag varit på första mammagruppsträffen på min mvc. Intressant upplevelse. Alla är ju där för att nätverka och hitta nya mammavänner så kändes lite märkligt måste jag säga. Jag är inte direkt van att vid vuxen ålder dejta andra kvinnor liksom. Vi samlades en 10-15 tjejer runt ett bord (väldans spännande och brokig blandning av tjejer, kan bli några intressanta krockar hehe), en barnmorska var där till en början och försökte öppna upp för lite olika samtalsämnen, men sen avlägsnade hon sig och lät oss tala fritt utan ledning. Lite stelt till en början sådär men sen flöt det på ganska bra. Mycket snack om hur det är att vara gravid, förlossning, barnvagnar och sånt där. Ganska småtrevligt. Några av damerna kan jag nog faktiskt tänka mig att dejta igen. I mars ska vi ses på nästa träff.

Så här ser jag ut i slutet på vecka 31.

1 kommentar: