2010-08-02

Startruck!



I helgen har jag sett elva kändisar (!), stand-up komiker allihop. I lördags på Soleil träffade vi Johan Glans, Soran, Björn Gustavsson (igen! Ankan gick fram och frågade om han kände igen mig från Push för 3 veckor sedan, men nixpix det gjorde han ju inte då. Han undrade om vi var personal från Push…) och en till kille vars namn jag inte kommer ihåg (som jag för övrigt pratade med och drog årets roligaste skämt för. Han skrattade typ ihjäl sig (Ankan är mitt vittne) men när jag ska återberätta skämtet så låter det inte så kul så jag skippar det här.)

Igår var vi på badjävlar med Fredrik Lindström, Felix Herngren, Peter Apelgren, Magnus Betner, Henrik Schyffert, Johan Rheborg och Marika Carlsson. En underbar sammansättning av komiker på en och samma scen. Fredrik Lindström och Felix Herngren var klart bäst, jag skrattade så jag grät. Peter Apelgren var ju väldigt rolig och så, men det var supersvårt att höra vad han sa eftersom han sprang runt på scenen och flåsade av andfåddhet. Men jag vill gärna se mer av honom. Betner (favoriten egentligen) och Rheborg använde samma materiel som sina senaste föreställningar så jag hade hört alltihop förut. Schyffert var skojig men gjorde lite för många pruttljud för min smak. Marika var okej men inte min favortithumor. Men i det stora hela var det fantastiskt. Det handlade dock inget om sommar eller badjävlar som namnet kanske antyder.

Och alldeles nyss såg jag Fredrik Lindström flanera med fru och barnvagn utanför min dörr. Jag smög i hälarna på dem, ca 30 cm bakom, och förföljde efter dom ända bort till svenska mässan för att höra vad de pratade om.
Asnöjd som ni förstår. Fast nu får det var nog med stand-up komiker för den här veckan.

2 kommentarer:

  1. Du har glömt Henke Lundqvist dock ingen komiker men ack så känd..

    SvaraRadera