2011-05-18

Dagnes huvudsurr

Jag funderar på att skaffa mig ett Twitter-konto. Hela världen verkar ju helt betagna av twitter. Alla världsnyheter sprids via twitter och var och varannan vettig människa verkar tycka att twitter är genialiskt. Jag har liksom aldrig begripit tjusningen i det hela. Därför funderar jag på att gå med. Men jag säger till isåfall.

Sent ikväll kommer Fred med bilen. Han har hämtat vår nya stora bil i Bromma. Hon ska få heta Kossan.

Igår var vi på bio och såg jag Lincoln lawyer. Den var mycket trevlig tyckte jag. Dessvärre var det nog en film som man inte minns i många dagar. Ni vet en sådan film som man vet att man har sett men man kan inte för allt i världen komma på vad den handlade om. Jag tippar att jag har glömt Lincoln lawyer lagom till midsommar.

Veckan har bara nått onsdag och jag har redan hunnit med tre träningspass. Löpning i måndags, Bodycombat i tisdags och Bodypump idag. Inte för att skryta eller så men jag är verkligen sjukt bra.

Jag har ont i hela kroppen efter veckans himla många träningspass och därför funderar jag på hur sjutton jag ska klara av en långpromenad med finaste Malin och lille hundskruttet ikväll.

Senare ikväll är jag alltså singel i soffan och ska därför köpa ett enormt sushiberg att götta mig med framför kvällens Grey´s anatomy.

Jag har träningsvärk i ögat. Det gör ont varje gång jag blinkar, för att inte tala om när jag gnuggar mig i ögonen, ajajaj. Jag hoppas i alla fall att det är träningsvärk och inte någon farlig ögonsjukdom (peppar peppar)

På fredag bär det av till min underbara favoritstuga i Dalleland. När vi kommer upp på fredag kväll ska jag slita upp nycklarna ur väskan, öppna ytterdörren, smyga in i köket, hälla upp en skål med nötter och ett glas vin, smyga ut och sätta mig på verandan och njuta av sjö och skog och sen inte säga ett ord på minst en timme. Frid på jorden. Sen kommer det självklart att bli bad- och bastupremiär för i år!!! (minus bad för Fred om jag får vara lite synsk). Det värker i mig av längtan.

Idag firar jag och Fred 1 år och 10 månader. Fast firar och firar, han kanske kommer att få en puss ikväll när han kommer hem. Men ändå. Grattis till oss på månadsdagen.

Jag känner mig en smula osammanhängande idag, men ändå ganska skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar