2011-05-30

Nu får det va bra

Nu har min sambo varit bortrest i fem dagar och jag känner att jag har fått nog av ensamheten. Helgen har varit fin och jag har lekt med vänner varje dag, men ikväll har ensamheten tagit över och jag tycker inte att det är kul mer. Jag har försökt göra det lite trivsamt; köpte hem en blomma för att göra lägenheten lite gladare, jag har lagat fiskbullar och kokat potatis med ärtor till mig själv, jag har tagit ett skummigt bad och läst lite i min bok, jag tände till och med mitt yankee candle ljus som jag fått av Anna och Kostas. Jag har aldrig ägt ett eget yankee candle förut, bara gett bort massor i present, men nu fick jag tillslut ett eget härligt clean cotton candle som har stått och smyckat vårt badrum med sin skönhet. Och ikväll gav jag det liv. Försökte göra ensamheten lite mysig. Jag har svårt att njuta och glädja mig när jag gör saker själv. Det går liksom inte riktigt att njuta av clean cotton-doften när ingen annan är med och doftar med mig.

Imorn imorn imorn!


Blomman som gör rummet lite trivsammare


En liten fjäril ligger och filurar bland bladen


Yankee candle doftar rena lakan i vårt badrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar