2011-05-23

God morgon!

Vi har varit vakna sedan gryningen. Det var nämligen en aning svårt att sova vidare då en osynlig fågel satte igång och började kvittra någonstans i huset ungefär samtidigt som solen gick upp. Det här är min morgon:

05.30: Drömmer om fåglar som kvittrar.

05.50: Vaknar tillslut av ett ljudligt KVITTER KVITTER KVITTER

05.55: Går upp ur sängen för att försöka lokalisera ljudet men kan inte finna vad jag söker. Ger upp och kryper ner i sängen.

06.00: Letar en gång till. Fågelfanskapet måste ju vara här någonstans.

06.15: Går och lägger mig igen. Slumrar till lite lätt tills…

06.20: KVITTER KVITTER KVITTER

07.21: Försöker låtsas att jag ligger ute i en härlig skog bland massa härlig fågelsång.

07.23: Ger upp och drar täcket över huvudet.

07.40: Kommer på att jag en gång sett ”blomstervattenvarnare” på designhuset, där man placerar en låtsasfågel i blomkrukan som börjar pipa när jorden är för torr.

07.41: Börjar vattna alla mammas blommor.

07.45: KVITTER KVITTER KVITTER. Nähä.

07.50: Går runt i cirklar i vardagsrummet och bankar huvet i en och annan vägg. Hör ett KVITTER KVITTER KVITTER från spritskåpet. Öppnar dörren till spritskåpet och ser detta:



Mamma har köpt en sprit-skvallerbytta, utifall att någon skulle få för sig nalla på madeiran så tycker hon det är roligt att avslöja den törstige med en kvittrande fågel. Tyvärr hade fågeln hakat upp sig där någongång framåt vargatimmen.

Jag har aldrig hört någon skratta så högt elakt och länge som min kära moder gjorde när jag ringde henne lite senare för att berätta om min morgon.

1 kommentar:

  1. Så himla roligt! Skrattar högt! Kan riktigt se det framför mig.

    SvaraRadera