2011-05-03

Jag har gjort det!

Jag har åkt Göteborgshjulet. Jag får ibland för mig att jag ska utmana mina rädslor och den här gången var det dags för min höjdfobi att få sig en örfil. HELVETE va rädd jag var. Första varvet var ren panik och de resterande fem en aning bättre men fortfarande väldigt obehagliga. Självklart var vi dessutom tvungna att åka hjul mitt i väderomslaget mellan solig sommardag och stormig vinterkväll, för när vi kom upp på toppen började det regna och storma (kan ha varit en lätt regn-bris men jag uppfattade kabingungningarna som storm eller möjligtvis orkan).




Jag är väldigt stolt att jag vågade och i synnerhet med tanke på att jag började grina när jag klättrade upp i min sambos systerbarns trädkoja i påskas. Och då snackar vi en barnkoja för barn på 7 år, så ni fattar vidden av min höjdrädsla.

Förra veckan tog jag och min sambo dessutom i hand på att åka Lisebergs nya AtmosFEAR. Efter hjulturen igår har sambo sagt att jag slipper eftersom han inte tror att jag skulle överleva ett sådant åk. Snällt av honom tycker jag.

Så här i efterhand är jag mycket glad att jag åkte och jag rekommenderar trots allt alla att ta sig en liten hjultur. Göteborg är en fin stad och särskilt från ovan. Tror det finns en VIP-kabin där man kan få champagne för den som vill vara lite förmer.

1 kommentar: