2010-05-24

Thank you for the music...

Igår hade min fantastiska tjejkör vårkoncert. Vi hade samlat ihop en ”the best of” repertoar och framförde en hel bunt trevliga klassiker framför en halvtom aula på Hvidtfeldtska gymnasiet. ”Nu grönskar det” och ”Den blomstertid” förde mig 14 år tillbaks i tiden, till skolavslutningen i 9an då vår skrangliga skolkör sjöng sommarvisor för en ointresserad publik, där de coolaste grabbarna i 9an satt längst bak i aulan och skränade och drack pissöl som det hette. Fast den här gången bestod de coola killarna på bakersta raden av min 33-åriga sambo och hans lika gamla kompisar. Dock hördes det den här gången mer fnissande läten än skränande och som tur var drack de inga öl.

Vi var i alla fall jätteduktiga och sjöng våra låtar exemplariskt om jag får säga det själv. Tjejligan var såklart också där och supportade mig. Mina fina fina tjejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar