2010-05-27

BRF-ledamot

Jaha. Då har jag precis tackat ja till att bli ledamot i vår Bostadsrättsförenings styrelse. Inte nog me det, jag råkade även gå me på att bli sekreterare. Och sen tog jag på mig att bli firmatecknare. HA HA HA. Vad håller jag på me? Jag kan inget om bostadsrätter, lagstadgar, fasadputsning, balansräkningar, räkenskaper och allt vad det nu heter. ALLT ska göras just det kommande året; vi ska sälja råvinden och bygga lägenheter där, fasaden ska fixas till, alla fönster samt hiss ska bytas ut och vi ska besluta om balkoner ska få byggas eller ej och sen ska vi komma upp med en finansieringsplan för alla dessa aktiviteter. Hej å hå. Jag är nog direkt olämplig till allt annat en att koka kaffe och skriva minutes. Ja, det här kan bli riktigt skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar