2010-05-21

Helg för hurtisar

Vilken tur att jag ännu inte berättat för någon om min blogg eftersom jag inte skriver något i den. Det verkar som jag har fått bloggtorka som man säger, redan innan jag börjat.

Idag är det fredag och jag ska snart ner på stan och spana på bröllopsklänning. Ja, alltså JAG ska ju inte gifta mig men jag ska tydligen på en massa bröllop i sommar och då måste man vara fin.

I helgen ska jag få celebert besök av folk som ska springa göteborgsvarvet. Jag har sprungit det där himla varvet en gång och jag gör nog faktiskt aldrig om det. Jag hade tränat hyfsat mycket hela våren (nåja, 2 ggr i veckan under en sisådär 3 månader så lite tränad var jag ändå) och jag var verkligen råtaggad inför loppet. Redan efter 5 km var jag törstig, trött och hungrig och efter 1 mil kutade jag bang bom in i väggen. När jag sprang över götaälvsbron blev jag varvad av en gående gubbe i typ 80-årsåldern. Men eftersom jag aldrig skulle kunna bryta ett lopp lunkade jag på. Sista halvmilen har jag inte så mycket minnen av, hade någon form av feberhallucination och drömde om glass. När jag otroligt nog kom över mållinjen sjönk jag ihop i en blöt pöl och låg där och tryckte i mig kexchoklad och banan och kände hur livet återvände till min kropp. En gammal kollega hittade mig på marken och fick leda mig bort från målområdet eftersom jag inte visste var jag var.

Imorgon ska det bli ett sant nöje att SITTA på rumpan, dricka rosé och titta på alla hurtisar som springer och ropa heja heja heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar