2010-05-05

Back from Barca




Hemkommen ifrån en underbar weekend i Barcelona. Jag fullkomligt älskar denna stad. Jag har vart där en gång tidigare, för ett par somrar sedan med tjejgänget. Minns att jag föll pladask första kvällen. Vi hade varit på playan hela dagen och på vägen hem lullade vi solmosiga och goa bort till en champagneria som vi hade hört talas om. Egentligen var det ett ganska sjavigt hak där man minglade runt, smarrade på spanska mackor och drack superbillig cava. Stämningen var så härlig och vi var så härliga och jag blev kär. Och allt som hände och allt vi gjorde därefter sa klick klick klick. Staden är jättevacker och det finns massor av coola saker att se, maten var gudomlig, shoppingen suverän och utelivet – grymmast!

Den här gången var resan av lite annan karaktär, i lite mer romantisk anda. Min fina resepartner är en mycket erfaren barcelonist så vi skippade den klassiska sightseeingen och bara göttade runt i 3 dagar. Jag har ätit så många tapas och druckit så mycket cava att jag fortfarande är mätt (okej det var ljug, jag är jämt hungrig). Jag älskar att lämna ett ställe och redan på väg hem längta tillbaka. I´ll be back my sweet sweet city-love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar