2011-01-17

Frisk?

Jag har drömt en del skumma drömmar den senaste tiden. Inatt har jag drömt att:

Det var krig i Göteborg och min lägenhet blev bombad av terrorister när jag var kvar inuti.

Höll på att omkomma i en tsunami. Jag sprang och sprang medan 100-metersvågor jagade mig. Hade man gjort en film av mina drömscener hade det blivit decenniets actionrulle. Visste inte att mitt undermedvetna kunde fantisera ihop sånna vyer. Helt sjukt.

Jag simmade bland hajar i ett akvarium. Hajarna hade platta huvuden som påminde om bulldogshuvuden, låter kanske inte så skrämmande men de såg livsfarliga ut. Även i denna dröm höll jag på att drunkna.

Att jag var ihop med seriemödaren Dexter och hjälpte honom att gömma undan ett styckat lik samt blodiga verktyg.

Känns ju inte helt normalt detta. Drömtydare någon?

2 kommentarer: