2010-06-06

Bältros

Nu är det minsann synd om mig. Jag har fått bältros! Det började med lite klåda på ryggen, vilket följdes av några hemska utslag. Sedan hade jag en dröm om mina utslag och fick en konstig magkänsla om att något inte stod rätt till. Jag googlade "bältros" varpå jag faställde min diagnos. Rusade till VC och mycket riktigt - mina gamla vattkoppsvirusar har vaknat till liv och gett mig bältros. Sjuksköterskan som först kollade mig sa åt mig på skarpen att ljuga för doktorn och säga att jag bara hade haft utslagen i 2 dagar (haft dem i 4 eller 5) för annars skulle jag inte få läkemedel för viruset. Så jag satt där som en skamsen hund och ljög för doktorn och sa att "jo men utslagen kom typ igår eller i förrgår". Han sa att det var tur att jag sökt läkare så tidigt för annars skulle jag inte fått något läkemedel. Nu äter jag Aciklovir och känner mig som en rabiessmittad räv. Är det nån som vill umgås med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar