2010-06-06

Möhippa

Jag har dissat mitt virus och gett mig ut bland folk. Idag har vi haft möhippa för min kollega och vän Maja. Vi kidnappade henne på Åhlens efter att hon fått en supersnygg makeup av sminkavdelningens sminkdrottning. Sedan följde 5-kamp. Jag trodde att vi skulle ha en klassisk möhippe-5kamp med typ låtsas sumobrottning och electric bull riding. Men nej nej, vi skulle köra riktig 5-kamp med sprint 60 meter, spjut, kula, höjdhopp och längdhopp. Jag höll på att dö och fick puls som en kanin när jag fick reda på det. På "min tid" var jag bäst i klassen på gympa, inklusive friidrott och givetvis fick jag megapress på mig att vara bäst nu också, trots att jag är otränad och inte minns för en sekund hur man gör när man hoppar över ett hinder. Med undantag från spjut och kula, vilket jag aldrig vart bra på, klarade jag mig (med ett generöst omdöme) hyfsat. Jag var långt ifrån bäst, jag kom 7a av 13. Det är hårt att inse att man inte har en kropp som kan prestera som den brukade göra back in the days.

Efter fyspasset hade vi en grym 3-rättersmiddag i en fantastisk vinkällare på lilla torg. Maja fick massor av så kallade pinsamma frågor som hon var tvungen att besvara. Det blev roligt minst sagt. Sist men inte minst begav vi oss till Locatelli där ett härligt bubbel/rosé-bord väntade på oss. Det blev en lyckad dag och jag är nöjd. Om tre veckor är det bröllis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar