2010-06-11

Ensam hemma

Då var man left home alone. Idag börjar nämligen fotbolls-VM. Jag tycker det är lite smått svårt att känna mig entusiastisk och motiverad för detta spektakel när Sverige inte ens ska delta. Sist jag verkligen var engagerad i ett VM var -94, jag var 12 år och kär i Klas Ingesson. Jag hade hela mitt flickrum tapetserad med plancher på precis alla grabbar (gubbar) i den svenska ligan. Det har man ju kanske lite svårt att förstå idag, kärleken har svalnat lite med åren om man säger.

Häromdagen köpte mannen "VM-bibeln" och satt tålmodigt och gick igenom varje lag och alla stora spelare med mig, för att väcka mitt intresse. Det gick väl lite sisådär. Men jag lärde mig att höjdarna i år är Messi, Ronaldo och Rooney och att Argentina och Portugal är duktiga samt att Sydkorea suger. Och att Lagerbäck är förbundskapten för Nigeria. Eller något sånt. Jag inser ju att jag kommer att behöva kolla på en del matcher. Jag kanske måste försöka vara en god flickvän och anstränga mig en gnutta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar