2010-12-02

Damor på middag

Ikväll har det legat ett 6 veckor gammalt knyte och grymtat i min säng. Jag har nämligen haft mitt härliga gamla tösgäng här hemma på middag. Ni vet gänget från mitt gamla jobb som ses var tredje månad och käkar, skvallrar och skrattar ihop. Idag låg fokus på bäbis och barn, och främst ANDRA barnet. Ja, så långt har vissa faktiskt kommit nu, första barnet har börjat på dagis, kan cykla och har humor och nu har andra ungen klämts ut. Det är tydligen skillnad på första och andra barnet ska ni veta. Det är nämligen så att ett barn är paradiset, medan två barn är, ja det är inte paradiset. Iallafall inte när det kommer till sömn. Dessa tjejer med två barn sover inte alls. Och jag är sjukligt imponerad hur man kan hålla ihop sig själv i ett stycke om man inte får sova på flera dygn. Jag bryter ihop om jag inte får sova minst 8 timmar i sträck.

Shit va man ligger i lä här alltså. Nåja, jag lever och lär.

Men fy tusan va trevligt vi har haft. Jag har bjudit på kycklingspett med färskpasta-sallad och frozen cheesecake till efterätt (Carros recept). Jag skulle gärna visat er precis hur trevligt vi har haft men jag glömde ju såklart att fota kvällen.

Imorn är det fredag och då ska vi på IDOL på Scandinavium. Festligt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar