2010-12-13

Glöm inte ljusen

Jag får sån jätteångest när jag tänker på det, men jag måste bara berätta vad som hände häromdagen. Jag och F hade fyllt sovrummet med massa tända stearinljus och jag minns att jag tänkte att jag inte borde tända trä-ljusstaken på grund av brandrisken men jag gjorde det iallafall eftersom ljuset var långt och jag skulle hinna släcka innan det var nedbrunnet. Iallafall så glömde vi tillslut bort att det fanns ett sovrum fullt med ljus och fortsatte att leva våra liv ute i lägenheten. Ett par timmar senare skulle jag hämta något i sovrummet och när jag går in i rummet ser jag att ljuset är nedbrunnet och trä-ljusstaken har PRECIS börjat ta eld. Fatta va som skulle kunna hänt om jag inte gått in precis då. Jag började såklart stortjuta och Fredrik var inte så kaxig han heller.

ANVÄND FÖR FAN ALDRIG LJUSSTAKAR AV TRÄ ELLER ANNAT BRINNVÄNLIGT MATERIAL
LÄMNA ALDRIG TÄNDA LJUS UTOM SYNHÅLL
SÄTT UPP EN BRANDVARNARE I VARJE RUM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar