2010-12-24

Julklappsrim

Nu sitter hela familjen samlade, men i var sitt hörn, för att skriva julklappsrimmen. Jag är helt klart sämst på att julklappsrimma i min familj, men jag har gjort det lite till min grej att skriva så dåliga rim som möjligt. Det blir mycket roligare så. Detta har jag knåpat ihop hittills.

Parfym
Detta är för din nos
Den för tankarna till iris och ros
Och en jordnära kombination av ambra och mysk
Denna är verkligen inte köpt på Jysk.

Fikonmarmelad med cognacsmak
Av mig får du frukt i burk
Hoppas det inte smakar urk
Närå, nu skojar jag bara din gamle turk
För detta är faktiskt en delikatess
Så när du öppnar paketet vore det lämpligt om du ropar - YES!

Vitlökssalami
Hoppas du av denna inte spyr-er
För den var faktiskt ganska dyrer
Isåfall får du ha den till att skrämma bort vampyrer

Italiensk fikonvinäger
Vi fortsätter på temat från samma sko
Det här är fina grejer kan du tro

Reflex
Hej och Hå
I sedvanlig ordning du detta få

Reflex 2
Tjo och tjim
Dagens bästa rim

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar