2010-12-08

Hajen

Jag har full förståelse för att man är vettskrämd för hajar och livrädd för att bli uppäten av dem men jag förstår inte riktigt varför det blir sånt himla stort ståhej kring den här olyckan. Jag tänker att om man ger sig ut och snorklar och surfar på de stora haven så får man väl räkna med att en gång på miljonen så dyker det upp en haj som vill nafsa lite. Jag är i alla fall helt medveten om hajrisken när jag är ute och simmar, till och med när jag är på typ Näset i Göteborg. Nu scannar man havet på hajar och dödar alla man ser och resebolagen diskuterar hur de ska ersätta eller lösa in biljetter till alla resenärer som inte längre vågar åka på sina inbokade charterresor. Det är väl ingen nyhet att det finns hajar i Röda Havet? Om man inte vill bada i samma bassäng som de stora hajarna får man väl snorkla i Delsjön eller Stensjön eller nån annan hajfri insjö.

Olyckan är verkligen jättetragiskt och allt men den tyska turisten var ändå 70 bast och har säkert levt ett asspännande liv och fick dö på ett, håll med, ganska ballt sätt (om än såå jääddra lääskigt och troligen rätt obehagligt!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar