2011-03-10

Bettan

Det här är en av mina favoritkillar i världen. Eller det ska i alla fall föreställa en av mina favoritkillar men eftersom min kamera är en aning tveksam i dolt ljus så ser det ut som att killen brinner. Het som tusan var han ioförsig men inte så het att han tog eld på sig själv.

Det ska alltså föreställa Magnus Betnér. Jag och sambo var på stand-up på Rubinen igår och Betnér var bättre än någonsin.


Jag älskar hans arga och provokativa humor och jag älskar att det finns substans i allt han säger. Han är feminist och samhällskritisk, han kissar på nynazister och han gillar att prata snusk. Sen att killen som sagt är ångande het gör ju saken bara ännu bättre.



Innan showen var vi på Svarta oliver och käkade lamm. Och herregud (!) vad gott det var. Svarta Oliver är helt klart mitt nya favoritställe. Tips till grek-lovers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar