2011-03-02

Swollen

Idag har jag fått remiss till IBS-skolan på Sahlgrenska. Jag ska lära mig att leva med min sjukdom som det heter. Alla gruppdeltagare ska sitta i en ring och diskutera IBS och lära sig mer om åkomman.

Jag brukar inte ha speciellt ont eller så, mitt problem är mer att jag kan bli väldigt svullen. Två gånger har jag blivit tagen för gravid. En gång fick jag ett ”Åh grattis, va roligt, när är det dags?” och en gång fick jag först ett leende av en kvinna som tittade menande på min mage. Sen såg hon att jag stod med en drink och en cigg och leendet förvandlades till förfäran.

Det här är från en kväll i höstas när det var riktigt illa. Gravid i 5e månaden? Eller man pratar ju inte i månader utan i veckor under graviditeten. Men i 25e veckan då kanske. Eller hur?

2 kommentarer:

  1. "Hej jag heter Karin och jag har IBS"
    "Hej Karin"

    Vad är IBS egentligen?

    SvaraRadera
  2. Precis så jag tänker.

    Irritable bowel syndrome: Slask-diagnos för samtliga magproblem när man har uteslutit alla andra diagnoser. var tredje svensk har IBS typ. puss puss

    SvaraRadera