2011-03-01

Helg och snö

De här var de enda bilderna jag hade på mobben från i helgen (orkar inte gå o hämta kameran). Vi ser båda helt mongo ut men jag bjussar på det.



Fredrik var lite rädd att vi skulle gå genom isen. Lille kraken. Han ville ha dubbla isdubbar med sig, stackarn.

Eller var det jag som hade dubbla isdubbar med och var så rädd så rädd att den 1-meter tjocka isen skulle spricka? Nåväl, det kanske det var, jag minns inte så noga.


Här tar jag en paus i rävjakten (är kamouflerad eftersom jag inte hade skaffat jakttillstånd).


Och här ser ni en del av en rättikagratäng som jag bakade i lördags. Som sagt, detta var de enda mobilbilderna jag hade.

Slutsatsen av helgens underbara skogsäventyr blir att våren kommer att dröja. Den är inte ens nära. Om man kan doppa sig i sjön framåt midsommar så ska jag äta opp min hatt.

5 kommentarer:

  1. Ååå va härligt ni ser ut att ha haft det!

    Då blir premiärdoppet på vår tjejhelg i juni, jag tar med en borr för säkerhets skull!!

    SvaraRadera
  2. Egentligen kallas jag ju Skalman... men Blixten är lite tuffare!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, underbart Karin. Jag gillar speciellt din kamouflering!

    SvaraRadera