2010-07-31

Läskigt ställe







Sen drog jag och F vidare och hamnade i en konstig by. Vi fick inte nåt rum i Skanör/falsterbo så vi valde att bo i Höllviken. EFS kursgård hette vårt tillfälliga hem och vi fick reda på att det stod för Evangelisternas Församlings Sällskap eller nåt sånt. Folk gick runt och var kristna och log och sjöng ”Jag älskar dig Jesus, du är min klippa”-låtar och det var morgonbön och aftonbön och allt sånt som kristna gör. Dagen efter skulle de tala i tungor och med Gud på ett ”Tältmöte” och en ”Konferens” som personalen planerade för. Det var förbjudet att inneha alkohol inom kursgårdens område så jag gick runt och kände mig som en syndare som inte trodde på gud och som hade en flaska rödvin nedpackad i väskan. Vi bodde i våningssäng och den enda tavlan på väggen föreställde en hunds analhål (anus censurerad på bilden). Jag tror det var en pik till oss.

Hela staden var tyst, tom och spöklik. Jag höll hårt i Fredrik under vår nattpromenad. Sen var det detta med de flygande spindlarna. Det var FULLT av äckliga små insekter överallt. Man kunde knappt öppna munnen utan att svälja en svärm av dem. Och varje fönster i hela Höllviken var täckta av väv från de flygande kräken.

Creepy ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar