2010-07-02

På besök hos Moll, Mill och Jocke



Den här tullan lekte jag med igår! Jag var hemma hos Moll, Mill och Jocke i deras nya fina hus i Önnered och myste runt. Molly är 1 år och väldigt smart. Hon förstår allt man säger. Jag trodde hon skulle vara som en ”vanlig” (jag vet att det är ett tabu-ord bland mamma-kretsar, förlåt) 1-åring så jag började som vanligt med den tillgjorda bäbisrösten ”heeej lilla pluttigull, var e nallen? Ja, vaaaar e nallen? Vem e de? E de mamma, kan du säga mamma? Tittut, tittut” osv… Det fick jag inget för. Hon bara rynkade pannan och typ himlade med ögonen och tyckte jag var jättefånig. Så jag fick ta mig samman och då gick det mycket bättre. Vi läste böcker och snackade om allt möjligt, om vädret, om blommorna i trädgården, om gräsmattan som ska planteras i helgen, och om ditten och datten. Det var mycket trevligt.

Sen åt vi sommarmiddag på altanen i kvällssolen. Molly är en gourmand som sin mamma och pappa. Fiskbullarna och ärtorna dissade hon och gick direkt på pecorino-osten, kalamata-oliverna och Onsala-korven. Och ölet förstås. Det var gott kan ni tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar