2011-04-08

En fluga är mera aktad, har en bättre ställning än jag

Efter den här dagen är det ett under att jag har kvar mitt jobb. Jag har nämligen gjort det värsta tänkbara man kan göra på min arbetsplats.

På fredagar turas man om att ordna frukost till hela avdelningen.

Och idag missade jag att det var min tur att ordna frukost.

Hade folk fått välja så skulle de utan minsta betänklighet utdela fängelsestraff till alla som begår detta brott. Jag har gått ut med en officiell ursäkt och försökt be mina arbetskamrater om nåd. Men jag möts av en iskall tystnad, folk viker undan blicken och går omvägar när de ser mig. Det viskas och schyschas bakom min rygg. För dem är jag inte längre mer värd än en liten fluglort.

Ingen bra dag på jobbet med andra ord.

1 kommentar:

  1. Stackars Kakan! Vi har lika dant, fast frukost äter vi varje dag så den rutinen sitter. Men har man glömt torsdags-fikat, då jäklar!!! Hhaa

    SvaraRadera