2011-04-28

Grattis

Idag fyller bloggen 1 år! 365 inlägg har jag skrivit under denna tid (Helt slumpmässig siffra på 1-årsdagen - snyggt va?)

Det har dock inte blivit något firande idag. Om man inte räknar jobb, powerwalking och fiskbullar till firande-kategorin då.

Nu sitter jag i svettiga träningskläder i soffan och min vackra sambo kom precis innanför dörren. Eftersom ingen ville ha hans gamla säng på blocket var han tvungen att åka och hyra en buss för att flytta sängen från mitt gamla förråd som måste vara tomt imorgon. Tyvärr var tippen stängd så han fick dumpa sängen i kompisens källarförråd istället. 700 spänn rätt ner i brunnen det. "Han vill helst inte prata om det", säger han.

Nu ska jag gå ut i köket och kolla om vi har någon keso i kylen eftersom jag råkade slänga min kollegas keso idag. Jag trodde att det var min burk och tog för givet att den var gammal och hörde hemma i sopen. Hon blev lite ledsen när hon skulle äta lunch en stund senare och hennes keso var borta. Inte alls typiskt mig eller?

En viktig sak till: Imorn är det Halv åtta hos Carro och jag är som vanligt full av förväntan. Jag har förstått att Carrosen har legat i hela veckan och provlagat, putsat silver och strykt linnedukar. Sån´t gillar vi!

1 kommentar: