2010-09-22

3.5 veckor LCHF

Ny utvärdering av LCHF-dieten. Tre och en halv vecka har vi kört och det känns så himla bra. Vågen står på -3kg från start men nu verkar jag ha avstannat lite. Kanske beror det på att jag inte rör på mig… (Eeh, kanske). Det bästa är i alla fall att min enorma gravidmage är borta! Min mage älskar den nya kosten och har slutat svullna nästan helt. Jag har levt med svullen ballongmage i säkert 7-8 år och sen exakt tre veckor tillbaks har den tackat för sig. Asså, det är helt otroligt. Jag mår så psykiskt och fysiskt bra och tänker lätt fortsätta att INTE stoppa i mig massa pasta, bröd och annan deg.

Vi äter gott och jag saknar nästan ingenting. Kanelbullesuget är borta. Nån kväll då och då blir jag lite lätt kolhydrathungrig men det har oftast räckt med en smoothie för att stilla begären. Sen har vi fuskat lite nångång här och var. I helgen blev det både mango, majs och vin till maten, men så får det vara och så kommer det att fortsätta. Och vi har käkat både Maxhamburgare (delifresh low carbs, med salladsblad istället för bröd) och kebabsallad, vilket visserligen är LCHF och i synnerhet HF, men kanske inte mat man blir smal på. Men jag tror att om man ska kunna följa en diet en längre tid så måste man få käka gött. För man får inte glömma glädjen i att äta. Mat ska vara kul.

En annan sak som jag märkt är att jag inte längre blir trött på maten. När jag ätit en måltid är jag mätt, glad och pigg. Nå, detta om detta. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar