2010-09-01

Nya härliga tider

Den här veckan har mitt nya sunda (are) liv startat. Semester, god mat och dryck har satt sina spår. En riktig latmask har jag varit i sommar. Men nu minsann börjas det på ny kula. Rivstart med GI/LCHF får det bli till en början. Jag har vart lite skeptisk till att man kan trycka i sig massa kött och späck och såser och ändå gå ner i vikt. Det känns ju inte så hälsosamt för kärl och hjärta men skitsamma, alla andra verkar ju älska GI så jag testar ett par veckor och sen får jag göra en utvärdering. Mår jag bra så fortsätter jag och känns det kletigt får jag köra nån ISO eller någon annan fräschare variant.

Ikväll har vi ätit gorgonzolaspäckad fläskfilé med blomkålspuré och sallad. Det var alldeles för gott för att vara dietmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar