2010-09-24

I'm a bag of nerves

Nu är det jobba jobba jo-obba som gäller i några timmar till och sen börjas det. Det kommer garanterat inte att bli en enda lugn stund den här helgen. Först blir det klipp och sling. Sen hoppar vi på tåget till Lerum där vi ska på 50-årskalas hos Fredriks farbror Klas. Hem och sova sen upp i ottan för fix inför Fredrika och Peters bröllis. Lunch och ladd hos kära vänner sen bär det av till landvetter vackra kyrka och bröllop med fest hele natten lång. Klockan tre imorn em kan jag börja njuta för då har jag läst dikt i kyrkan i slampig klänning. Jag är kort och gott nervös, mest för att min späda röst inte ska höras. Jag har tränat på att skrika ut dikten men då låter jag bara arg och konstig. Ingen mick ska jag ha heller, vilket kanske är lika bra eftersom jag skulle avslöja min nervositet med den darrande micken. Jag har tänkt klistra fast dikten inuti en tung tegelstensbok så att mina händer ska stabiliseras. Det är de skakande knäna som kommer bli svårt att lösa. Jag är så nervös. Hjärtat klappar i detta nu.

1 kommentar:

  1. Lycka till, jag vet att du kommer göra det skitbra. Du är alltid bäst när det gäller!
    Puss, snart bor vi i samma stad :D

    SvaraRadera