2010-09-06

En vecka nu

Har ännu inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om den nya dieten. Det som är bra är att allt jag äter är gott samt att jag får äta tills jag blir mätt. Jag saknar kolhydrater men inte så att jag dör. Jag har ännu inte varit nära att trilla dit, som alltid annars när man går på en bantningsdiet. Den här gången bantar jag inte, jag bara undviker viss sorts mat. Skillnaden på att banta och att gå på diet är att bantning inte fungerar. Inte om man vill gå ner långsiktligt i alla fall.

Sen kan jag erkänna att jag har en craving. Den började i tisdags när jag hade ett par kompisar hemma på besök. Jag kom inte på nåt GI-igt att bjuda på så jag köpte kanelbullar. På torsdagen hade vi styrelsemöte hemma hos oss, så då köpte jag ännu mera kanelbullar. I lördags hade vi gårdstädning i vårt hus och jag som var ansvarig för fikat köpte rulltårta och kanelbullar. Så nu har vi hela frysen full med bullar och jag vill ha dom. Men inte så gärna att jag kommer falla för frestelsen.

Vågen står på -2kg från när jag startade och det kanske bara är vätska som runnit ur mig men det känns bra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar