2010-09-15

Klädkod, mörk kostym?? Or not…

Har letat och letat och stressat runt i timmar utan att hitta den perfekta klänningen till Freddies bröllis. Min gula fina känns ju alldeles för gul för höstbröllop så den tänkte jag skippa. Igår provade jag säkerligen hälften av alla Göteborgs klänningar och tillslut, 1 minut i sju, plockade jag äntligen en liten grej. Så nu har jag alltså köpt ett litet tight svart-lila fodral, utan axelband. Jag kan inte ha BH under och om jag böjer mig fram så visar jag typ muffen. Längs hela ryggen är det en dragkedja så om någon vill ha lite skoj på min bekostnad så kan denne dra ner kedjan och jag kommer stå spritt språngande näck. Eftersom jag ska läsa dikt i kyrkan rafsade jag även åt mig en svart kavaj (med rosa foder, hehe) så att jag kan skyla mig inför allt heligt i Guds hus. Strumpbyxor och high heels på det så kommer jag se ut som en perfekt liten slampa. Kanske inte den bästa tolkningen av klädkoden mörk kostym. Någon som vill tala vett i mig?

2 kommentarer:

  1. Nope, slampigt i guds hus låter fantastiskt!
    Puss

    SvaraRadera
  2. alla är ju välkomna i hans hus.

    SvaraRadera