2011-02-24

1993

Jag var tolv år och jättekär i en kille som hette Erik, som några dagar innan hade frågat chans på mig. Vi hade ryska posten med några kompisar och det enda jag ville var att Erik skulle kyssa mig. Vissa av mina kompisar hade kysst killar innan och jag hade noga iakttagit hur en av de coolare tjejerna hade hanterat situationen. Hon hade åmat sig och uschat sig och tjoat Eeeeiiiiuuuuu efteråt och det hade varit mycket lyckat. Jag beslöt mig för att va lika cool som hon så när turen tillslut föll på Erik, böjde han sig fram och gav mig en nätt och perfekt liten första kyss. ”Eeeeeeiiiiiuuuuu va äckligt” tjöt jag och jag minns fortfarande hur han ryckte till av förvåning. Besvikelsen i hans blick. Jag vågade inte berätta för honom att jag bara hade velat verka tuff så jag lät honom tro att jag tyckte det var äckligt.

Vi var ihop i två veckor men jag skämdes i flera år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar