2011-02-16

Avslöjad är DU

Jag strökollade lite på filmen Mean Girls häromdagen och fastnade framför scenen när Reginas pojkvän frågar varför hon trycker i sig massa Can Teen Bars som har gjort att hon gått upp massa i vikt. Regina fattar ingenting eftersom Lindsey Lohans karaktär Cady har gett henne dessa bars och ljugit och sagt att man går ner i vikt av dem. Exakt detta hände mig nyss. Eller nästan exakt detta hände mig nyss. Av en kär vän i julas fick jag fyra burkar halstabletter, s.k. mints. Jag tar ju för givet att dessa är sockerfria eftersom alla mints har varit sockerfria sedan 80-talet. Så dessa har jag snaskat i mig när det sugit till i hungertarmen.

Precis alldeles nyss vänder jag på burken och ser att det står ”sugar candies with mint flavour”, Ingredients: SUGAR. Va i h-vete blir det!? Jag gjorde exakt som Regina gjorde i filmen och spottade ut mintsen på golvet och skrek AARGHH. Jag har tryckt i mig sugar candies with mint flavour i 2 månader nu. Inte konstigt att jag lider av grav fetma.

Jag tänker inte hänga ut den skyldige här, men det finns en liten tjej som ligger risigt till. Visste väl att du var avundsjuk på min härliga figur.

Det kanske kan bli en Mean Girls II av detta.

(BTW: Det känns skönt att kunna skylla sin fetma på någon annan)

4 kommentarer:

  1. Haha, det är ju exakt som i filmen ju!!!
    Starckare, men som sagt, skönt att du hittade en orsak :)
    Pustar ut för att det inte var jag som lurat i dig dom ;)

    //CArro

    SvaraRadera
  2. Jo, och så ville jag säga att Kay Pollak teorin funkar!!! Hade en lärare som försökte få oss negativa elever att tänka så här. Och det funkar faktiskt riktigt bra, ge det lite tid bara.
    Tänk: Fan det snöar!!!! Men så mkt ljusare det kommer bli nu :)
    Man måste va ganska kreativ för att alltid se nåt possitivt i negativa saker. Men det är en liten utmaning i sig :)
    Kram från Käcka Carro :)

    SvaraRadera
  3. Kreativ är ordet :-) Men visst, jag gillade verkligen hans bok på riktigt så det finns nog hopp nånstans djupt därinne.

    SvaraRadera
  4. aaaaaaaaaaaahhhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaa

    SvaraRadera