2011-02-23

2 dagar kvar

Detta är en mycket speciell vecka. Idag är en mycket speciell dag. Idag är det nämligen 2 ynka små dagar kvar tills jag och pojkvän sätter oss i myran och bränner upp till stugan i Dalsland. Det blir debut för i år och jag är så lycklig så lycklig för detta. Vi ska sitta på verandan och äta frukost i morgonsolen och se ut över den istäckta sjön.


Sen ska jag gå över isen bort till fågelön och sätta mig på en sten och filosofera.


Kanske ska jag räkna antalet nötväckor och domherrar i tallen. Eller varför inte hälsa på hemma hos skogsmusen. Kanske kommer jag att leta upp räven och dräpa honom så vi kan få lite lugn och ro under den kommande säsongen.

Jag längtar, trängtar, önskar, väntar, trånar, smäktar, har begär efter min stuga. Du ger mig frid, du ger mig kraft, du ger mig styrka. Du är min religon.

48 timmar kvar... Tick tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar