2011-02-07

Hej!

Jag känner mig nästan lite blyg här. Det var ju så längesen som jag hörde av mig. Jag har haft ett par fullsmäckade veckor, både på jobbet och privat. Men roligt har det varit. En underbar tjejhelg, flera tjejmiddagar varav en halv åtta hos Malin som var helt fantastisk (får ta och berätta om denna kväll vid ett senare tillfälle), en ost & vinprovning, Kör-kickoff, Konferens och middag med kollegor från Mexico och Ungern, provkört en Volkswagen Touareg, ätit lamm med min älskade, sett på Dexter säsong 3, tränat spinning och gymmat, varit på SPA, firat min mans födelsedag och ätit massor av god mat. Vanliga bloggers ökar frekvensen på sina inlägg medan jag slutar blogga tvärt så fort det händer massa skoj. Jag får se om jag kanske kan visa lite bilder senare från tiden som gått. Om ni vill se alltså.

Annars mår jag fint. Förutom då att jag sedan några veckor tillbaks lider av grav fetma. So i skrivande stund sitter jag och försöker få i mig en NUTRILETT shake. Det är allra första gången i mitt liv som jag smakar på en pulverdiets-shake och jag kan säga att jag gillar det INTE. Jag kan inte för mitt liv förstå hur NUTRILETT kan vara så populärt. Det är så jävla äckligt att jag sitter och kväljer mig i spykramper. Hur fan gör folk som dricker den här skiten? Det har tagit mig en timme och 50 minuter att dricka 2 dl av sörjan. Det känns väl ganska 90-tal att gå på pulverdiet och de flesta som har lite koll idag förstår att svältningsdieter inte fungerar. Självklart går du ner i vikt om du inte får i dig mer än 500 kalorier om dagen men så fort du äter en vanlig middag igen så kommer du att gå upp alltihop igen plus två extra kilon. Vad håller jag på med då kan man kanske undra? Jo, jag planerar att genom en 3-dagars svältningskur minska min magsäck med några kubikmeter. Jag kan äta som två hela hästar och detta tror jag ligger till grund för min fetma. Men frågan är hur detta ska gå… tårarna rinner av vämjelse för den här vidriga blåbärsgeggan. Kanske lika bra att svälta mig helt så slipper jag åtminstone lida av äckel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar