2011-02-07

Halv åtta hos Malin






Malin var otroligt lugn när hon öppnade dörren när jag ringde på halv åtta. Själv har jag knappt tid att ens öppna dörren när jag ska ha middag, jag tjoar o tjimmar och springer ut och in i köket och rör i grytor och smäller i kökskåpsdörrar och är lite allmänt stissig och disträ innan allt är förberett och maten är serverad. Men som sagt, Malin var kolugn och välkomnade oss in i köket där hon plockade fram ingredienser till fördrinken (Hallonsorbet med Prosecco). Det var där jag upptäckte att något inte stämde. Det luktade inte det minsta matigt och det fanns inte ett spår av att någon hade lagat något ätbart i det där köket på hela dagen. Dukat hade hon ju gjort så någon form av mat borde hon väl bjuda på. Ve och fasa, ska hon beställa hämtmat, tänkte jag! Jag försökte hålla minen men ställde där och då in mig på hämtthai alternativt hämtsushi.

(fortsättning följer i nästa inlägg eftersom blogger bara låter mig ladda upp 5 bilder per inlägg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar